Pinarello maakt excuses na seksistische campagne

Een persbericht en berichten op het officiële Pinarello Instagram-account beschreven verschillende voorgestelde gebruikerstypen voor de nieuwe elektrisch ondersteunende fiets. Eén impliceerde dat vrouwen de extra hulp van de e-bike nodig hadden om de mannen bij te kunnen houden.

Het vertoonde een portret van een jonge vrouw met een bijschrift dat luidde: Emma, ​​24 jaar oud, 'Couple Rider'. Naast de foto stond een bericht met de tekst: "Ik heb altijd al samen met mijn vriend willen fietsen, maar dat leek onmogelijk. Binnenkort wordt alles mogelijk. "Een tweede Nytro-profiel toonde daarentegen een foto van een man in een pak met een bijschrift dat luidde: "Geen tijd om te trainen tijdens de week, maar ik zou nooit een zondagrit met mijn vrienden missen! Binnenkort zal ik in staat zijn om de kloof te vullen."

Veel leden van de wielercommunity waren boos op de marketingcampagne en noemden het seksistisch, omdat het bedrijf suggereerde dat vrouwen niet op dezelfde snelheid konden rijden als mannen zonder een motor. Pinarello, het merk dat fietsen levert aan de WorldTour-teams voor heren en dames, heeft sindsdien beide advertenties van haar social-mediakanaal gehaald. Het plaatste ook een verontschuldiging en benadrukte dat de waarden van diversiteit en gelijkheid de kern zijn van Pinarello.

"De Nytro is ontworpen om het fietsen toegankelijker te maken voor meer mensen en onze advertentie slaagde er duidelijk niet in die boodschap over te brengen. We verontschuldigen ons oprecht en hebben de advertentie getrokken."